Nya rutiner gällande utrustning som används till tjänster via gruppavtal

By Leonidas Padazakos : 2022-12-02 21:30:03

Från och med den 1/12 2022 kom föreningen och Telia överens om att all logistik gällande utskick och retur av utrustningen som behövs för att tillhandahålla tjänster via gruppavtal tas över av Telia AB.

Detta påverkar samtliga abonnenter av gruppavtal med start 1 december 2022.

Det nya avtal innebär förändringar för våra kunder enligt nedan:

1. Kunden måste aktivera sina tjänster först, innan utrustningen kan levereras. Aktiveringen kan utföras fr.o.m. tjänsteleveransdatumet via Telias kundtjänst för gruppavtal som nås på 020-20 20 70 eller via www.telia.se/aktivera.

2. Tv koderna som behövs för aktivering av TV tjänsten skickas till kunden via SMS och finns också tillgängliga på www.telia.se/mittelia.

3. Kunden måste alltid säga upp/avsluta sina tjänster vid utflyttning/uppsägning för att inte blockera fiberanslutningen för nästa boende eller sig själv, och skicka tillbaka sin utrustning till Telia.

Abonnenten vänder sig till Telias kundtjänst gällande supportärenden kring tjänster som levereras vi gruppavtal.


/Styrelsen Huddunge telekom